minimalizm · o blogu · zmiana nawyków

W stronę prostoty

Zastanawiałam się, czy w ogóle chcę być minimalistką. Nie, nie chcę. Za to chciałabym żyć prościej, rozsądniej w sposób, tak mówiąc, brzydko „ogarnięty”, że więcej czasu mam na swoje czasopochłaniacze.

Nigdy nie pozbędę się niektórych książek, mimo posiadania Kindle’a. Chciałabym mieć na półce całą kolekcję książek Carrolla. Fanaberia przecząca zdrowemu rozsądkowi, gdy ma się czytnik. W moim domu są przedmioty, które czekają na właściwą półkę. Takie „moje” przedmioty: lampa, karafka…

Mimo mojego trudnego w dążeniu do prostoty charakteru chciałabym parę spraw uprościć już na początku.
Prowadząc bloga Zespół Aspergera a potem korzystając z postów do książki „Inne, ale nie gorsze” czy własnej pracy dyplomowej zauważyłam, że nie mogłam połapać się w zawartości. Szukałam konkretnej sytuacji, pamięć zawiodła i nijak dotrzeć do sedna. Tak, nie tagowałam postów. A byłoby wszystko poukładane, gdybym zadała sobie odrobinę trudu – jak inni blogerzy.

Blog o wyjściu z zagracenia postanowiłam otagować w kilku głównych kategoriach, które teraz wydaja mi się słuszne.Być może dodam jakąś etykietę później, ale już teraz mogę założyć, że do głównych tagów będą należeć:

  • Droga do zagracenia
  • Droga do prostoty
  • Porządek w głowie
  • Organizacja domu
  • Uroda
  • Garderoba
  • Moja biblioteka
  • Pomysły
  • Dzieci
  • Sprzedaż i wymiana
  • Komputery itp.

Mam nadzieję, że  pomoże mi to jakoś zaprowadzić ład i porządek w cyberprzestrzeni 🙂

AKTUALIZACJA – luty 2017

Tagowanie w powyższych kategoriach nie sprawdziło się – metamorfoza bloga spowodowała, że powyższe kategorie są nieaktualne albo raczej poboczne wobec tego, o czym ten blog jest albo czym się stał – zapiskiem z prowadzenia wartościowego życia, walki z nawykami.

Skomentuj

