Bez kategorii

Minimalizm jako etap jedynie

Wracam do blogosfery po długiej przerwie. Rzadko zamieszczałam wpisy zarówno tutaj jak i na moim drugim blogu. Działo się dużo i właśnie to jest przyczyną milczenia. W pewnym sensie to dobrze- zatrzymanie się na chwilę, by pomyśleć, kim jestem i dokąd zmierzam.

Przez cały okres bycia „poza” eliminowałam, upraszczałam, wyzbywałam się rzeczy. Jednocześnie bardzo intensywnie pracowałam nad sobą. Postrzegam ten czas jako czas powrotu do żywych. Jakbym wcześniej jedynie egzystowała na obrzeżach życia a życie toczyło się obok. Musiałam się zatrzymać, inaczej za kilka lat zapakowanoby mnie w kaftan bezpieczeństwa, tak czuję.

Zatrzymałam się, by sobie to wszystko poukładać. Ustalić priorytety, określić wartości, nauczyć się dzień w dzień te wartości realizować. Nie kiedyś, nie za rok, dwa,  trzy, jak już będę miała X, Y i Z, ale właśnie teraz, kiedy tych X, Y i Z jeszcze nie osiągnęłam. Jutra może nie być.

Znajduję się teraz w zupełnie innym punkcie niż byłam rok temu: zdrowsze jedzenie, ruch, skupianie się na chwili obecnej, życie tu i teraz, w skupieniu, z uwagą. Jeszcze pół roku temu odruchowo wybierałam ziemniaki zamiast pełnoziarnistego ryżu, dziś już odruchowo wybieram zdrowe jedzenie. Rok temu zajadałam się słodyczami i zapychałam białym pieczywem. Dziś jest inaczej. Przyjmuję leki, które powinnam przyjmować regularnie, jem zdrowo, tańczę, rozwijam się.

2015 rok postrzegam jako trudny – wyczerpujący pod względem emocjonalnym. Jednocześnie czuję, jak silna się zrobiłam, jak każde najmniejsze wyzwanie, które przyjęłam, wzmocniło mnie. Zaczęłam eliminować, upraszczać, minimalizować a to dało mi siłę do spojrzenia w głąb siebie. Kiedy pusto wokół, łatwiej o zatrzymanie się i zadanie paru właściwych pytań. Dlatego potrzebowałam uciec od pisania. Zatrzymać się, powiedzieć stop, zrobić ćwiczenie z napisaniem własnego nekrologu. Myślę, że jestem gotowa wrócić. Pisanie zawsze było dla mnie ważne…

Skomentuj

