Bez kategorii

Minimalizm – narzędzie do realizowania WARTOŚCI

Mniej mnie w sieci niż rok czy dwa lata temu, ale jednak wciąż spędzam czas na oglądaniu seriali. Z tą różnicą, że po angielsku. Założyłam, że będę mniej czasu spędzać w internecie, ale po drodze uznałam, że jestem gotowa intensywnie zająć się nauką angielskiego.

Wcześniej właściwie nie byłam zainteresowana nauką tego języka. Podejmowałam jakieś tam próby, ale ciągle wracałam do języka francuskiego. Angielski na tle języków, których się uczyłam wydawał mi się kompletnie nielogiczny. Niemiecki, francuski, włoski, łacina – języki poukładane.

I coś się zadziało takiego, że uznałam, że oto mogę, że jestem zainteresowana nauką angielskiego, że naprawdę chcę. I zgodnie z radami poliglotów językiem tym się dosłownie otoczyłam. Więc tak – niby mniej mnie w sieci a jednak w sieci jestem- oglądając seriale na ororo.tv i czytając anglojęzyczne blogi i artykuły. Mniej mediów? Niby tak, ale ćwiczę z memrise.com. Czytam po angielsku i jednocześnie słucham audiobooka, by sprawdzać wymowę.

I to sprowadza się do tego, czym jest dla mnie minimalizm. To narzędzie do realizowania wartości. Nie zawsze oznacza oszczędność miejsca czy czasu tak wprost. Czasem, tak jak teraz, służy mi do wyboru tej drogi, którą lepiej zrealizuję moje wartości. Moją wartością jest rozwój osobisty a do niego zaliczam naukę języków, taniec, lekturę książek dotyczących terapii poznawczo-behawioralnej, ACT czy terapii schematów. Więc wybieram: nie drugi krem choćby z promocji a za to pakiet na ororo.tv. Zamiast czasu spędzonego na oglądaniu seriali – oglądanie tych seriali po angielsku.

Wczoraj obejrzałam film „Amy”. Chciałam go obejrzeć wcześniej, ale było mi szkoda czasu. Kiedy zobaczyłam, że jest dostępny na stronie poświęconej nauce angielskiego, to już zmieniło postać rzeczy. Bo po angielsku znaczy dla mnie zgodnie z moimi wartościami, z tym, co rozumiem pod pojęciem ROZWÓJ.

Skomentuj

