Bez kategorii

Minimalizm też może być ucieczką.

W 2013 roku skończyłam socjoterapię. Miałam wewnętrzną, bardzo silną potrzebę zrobienia czegoś, by włączyć B. do społeczeństwa. Czułam, że muszę się dokształcić. Ale gdybym miała być ze sobą całkiem szczera, to sądzę, że zrobiłam to dla siebie. Czułam, że spadam gdzieś na dno i nie jestem już dla B. żadnym wsparciem. Że wiem wszystko, co powinnam wiedzieć o Zespole Aspergera, ale przytłoczyły mnie problemy, z którymi nie radzę sobie sama, wspieram innych nie wspierając siebie, że zaczynam się gubić. Pomagać innym, nie sobie. Już kiedyś moja pani doktor od alergii powiedziała, że mam dbać o siebie bardziej, bo jestem dziecku potrzebna. Ale kiedy ma się milion problemów wagi ciężkiej, takich, że ta szczypta autyzmu jest tylko kroplą w morzu, to szuka się łatwych „pomagaczy”. Coś co natychmiast daje uczucie ulgi w tym podłym świecie. Ach! Jedzenie, zakupy, oglądanie seriali a nawet takie rzeczy jak zaangażowanie się w pomoc innym, były tylko formą ucieczki. Dawały ulgę natychmiast a w dłuższej perspektywie ból wracał jeszcze większy.

Na studiach podyplomowych zetknęłam się z terapią behawioralną. Miałam okazję zetknąć się ze swoimi zmorami, ale nie na tyle, by stawić im czoła. Nie miałam narzędzi. Ciągle stosowałam to, co przynosiło chwilową ulgę.

Całkowitym objawieniem była dla mnie terapia poznawczo-behawioralna. Zaczęłam się mierzyć ze swoimi myślami mniej więcej w tym samym czasie, w którym zetknęłam się z minimalizmem, chociaż wiem, że na początku minimalizm też był ucieczką, zajmował moje myśli, odciągał od tego, co boli.

Minimalizm tez może być ucieczką, wiem. Może być jednak POCZĄTKIEM.

Skomentuj

