minimalizm

Minimalizm – tak to się zaczęło

Dlaczego ziarnko minimalizmu tak łatwo trafiło mi do serca? Przypuszczalnie dlatego, że rozejrzałam się wokół i zadałam pytanie: dokąd zmierzasz człowieku?

Minimalizm to najszybszy sposób, by łatwiej poznać siebie. Odróżnić ważne od nieważnego. Ale poznanie siebie, to nie jest dla mnie cel sam w sobie. Minimalizm jest dla mnie narzędziem, który pozwala wieść dobre, wartościowe życie. Kiedy jest się zagraconym i żyje w biegu, nie zwraca się już uwagi, po co i dlaczego. Pędzi się i już. Niby człowiek wie, gdzieś tam w środku serca, co jest najistotniejsze dla niego, ale w zwykłym dniu rozmienia się na drobne.  Trzeba sobie zadać pytanie o wartości i dzień w dzień je wybierać.

Minimalizm jest więc dla mnie narzędziem – mogę powiedzieć, że przepłacam w zakupach E-Tesco, ale za to zyskuję czas na angielski czy grę z rodziną. Bo to nie zakupy są dla mnie ważne a rodzina i rozwój. Zatem mam listę ulubionych produktów i zaznaczenie ich zabiera mi chwilę. I dostawa pod drzwi, zamiast włóczyć się po sklepie z kartką, stać w kolejce, wtaszczyć siaty na piętro. Oczywiście, że można powiedzieć, że minimalizm to zakupy w osiedlowym sklepiku. Ale nie dla mnie, nie dla mojej rodziny. Nie pomiędzy angielskim, koszykówką syna, zumbą.

Na początku myślałam, że minimalizm przyda mi się, bym mogła lepiej się skupić, mieć więcej czasu, zamiast odkurzać bibeloty. Ale po co mi ten czas? I doszłam do tego: najpierw do poznania siebie i swoich wartości, a potem by mieć czas na dobre, wartościowe życie. Tylko narzędzie i aż narzędzie.

Polecam wpis Olgi z Bloga Make Happy Day. Olga napisała o swoich  wartościach. Warto się zatrzymać na chwilę i określić, co jest ważne.Życie mamy jedno, nie mamy prób generalnych.

Skomentuj

